18.5.2011 | Uutiskirje 10 2011

Turvallisuustuen haku kiinni 17.6.

Turvallisuustuen seuraava hakukierros päättyy 17 kesäkuuta. Metalliliitto jakaa turvallisuustukea (entinen nimi turvallisuuskampanja) If Vahinkovakuutusyhtiön kanssa. Parhaille ehdotuksille myönnetään tukea turvatuotteina tai rahana.

Turvallisuustuen tavoitteena on tehdä Metalliliiton jäsenten arki turvallisemmaksi. Tukea voi hakea turvallisuutta edistäviin hankintoihin ja projekteihin, esimerkiksi ammattiosaston tapahtumaa varten hankittaviin turvallisuustuotteisiin. Tukea myönnetään hankkeisiin, jotka lisäävät liiton jäsenten turvallisuutta työpaikan porttien ulkopuolella; vastuu työskentelyolosuhteiden turvallisuudesta kuuluu työnantajalle.

Hakemuksia voivat lähettää yksittäiset jäsenet, työhuonekunnat, ammattiosastot, liiton aluejärjestöt jne. Vaikkapa Murikan kurssikaverien porukka voi osallistua: pääasia on, että hakija tai hakijat ovat metalliliittolaisia. Hakija voi saada tukea kerran kalenterivuoden aikana. Suurin mahdollinen yksittäinen tuki on 1 000 euroa.

Turvallisuustuessa on vuonna 2011 neljä hakua. Niiden takarajat ovat 28.2., 17.6., 26.9. ja 31.12. Tuesta vastaava työryhmä tekee päätöksensä ja myöntää tuet hakukuukautta seuraavan kuun puoliväliin mennessä. Sama hakija voi saada tukea vain kerran kalenterivuoden aikana. Suurin mahdollinen yksittäinen tuki on 1 000 euroa.

Hakemukset toivotaan tehtäväksi
netin kautta
. Lisätietoja kampanjasta antavat sihteeri Jaana Lahtinen, puh. 020 77 41071 ja työsuojelutoimitsija Jouni Salonen, puh. 020 77 41134.