Liitto tavoittelee 40 sentin, vähintään neljän prosentin korotuksia

Metallityöväen Liitto tavoittelee sekalinjaista palkankorotusmallia. Alan palkkoja tulisi korottaa 40 sentillä tunnissa tai vähintään neljällä (4) prosentilla. Liitto jätti palkankorotustavoitteensa maanantaina Teknologiateollisuudelle.

Förbundet strävar efter en förhöjning på 40 cent eller minst fyra procent

Metallarbetarförbundet strävar efter en blandlinje vid förhandlingarna om löneförhöjningar. Lönerna inom branschen bör höjas med 40 cent i timmen eller med minst fyra procent. På måndagen gav förbundet sin löneförhöjningsmålsättning åt Teknologiindustrin.

Keräys Voionmaan opiston hyväksi

Voionmaan opisto lähestyy Metalliliiton ammattiosastoja ja kutsuu osallistumaan 60-vuotiskeräykseensä.

Liitto tavoittelee 40 sentin, vähintään neljän prosentin korotuksia

Neljän prosentin yleiskorotus merkitsisi keskimäärin 60 sentin korotusta tuntipalkkoihin.

Metallityöväen Liiton ja Teknologiateollisuuden väliset neuvottelut kuluvan vuoden palkankorotuksista ja eräistä tekstikysymyksistä alkoivat viime viikolla.

Metalliliiton tavoitteena on saada pääsopimusalallaan neuvottelutulos aikaan ennen 24. toukokuuta, jolloin Metalliliiton liittovaltuusto kokoontuu Helsingissä.

Metalliliitolla ja Teknologiateollisuudella on kolmivuotinen työehtosopimus, jonka viimeisen vuoden tarkistuksista neuvotellaan nyt.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Riku Aalto, puh. 0400 711 072

Förbundet strävar efter en förhöjning på 40 cent eller minst fyra procent

En allmän löneförhöjning på fyra procent skulle i genomsnitt innebära en löneförhöjning med 60 cent i timmen.

Metallarbetarförbundet och Teknologiindustrin inledde förra veckan förhandlingarna om årets löneförhöjningar och en del textfrågor.

Metallförbundets målsättning är att nå ett förhandlingsresultat för huvudavtalsbranschen före den 24 maj, då Metallförbundets förbundsfullmäktige sammanträder i Helsingfors.

Metallförbundet och Teknologiindustrin har ett treårigt kollektivavtal, och nu förhandlar man om lönejusteringarna för det sista året.

Keräys Voionmaan opiston hyväksi

---
Lähestymme järjestöänne juhlavuoden merkeissä kutsulla osallistua Voionmaan opiston 60-vuotiskeräykseen, jonka tuotolla kunnostetaan rantasauna ja muita kiinteistöjä sekä hankitaan opetustarvikkeita.

Keräysmuotoina ovat haastekampanja UP Demarissa, vapaasti valittavan summan lahjoitus internetissä osoitteessa ripella.fi/vo60 ja samassa osoitteessa uuden rantasaunan seinään myytävät 200 euron hintaiset nimilaatat sekä 10 euron hintaiset tekstiviestilahjoitukset lähettämällä viesti "KR VO60" numeroon 16100. Voit lähettää lahjoituksen myös suoraan tilille 155530-102773.

Tukenne on tärkeä ja se takaa Voionmaan opiston toiminnan jatkumisen entistä vakaammalla pohjalla.

Liitteenä keräyskirje pdf-muodossa. Lähetämme kirjettä tarvitsemanne määrän paperiversiona. Tilaukset osoitteeseen: info@voionmaanopisto.fi, puh. 03-314 22 900.

---
Ystävällisin terveisin Voionmaan opistolta rehtori Pasi Salmikallio, koulutuspäällikkö Antti Jehkonen, koulutussihteeri Mervi Ylitalo