9.12.2010 | Uutiskirje 22 2010

Uusi luottamusmies, kouluttaudu tehtävääsi!

Juuri valittu luottamusmies aloittaa kautensa kouluttautumalla tehtäväänsä. Työpaikan luottamusmiehenä toimiminen vaatii tehtävän edellyttämää perustietojen hallintaa.

Kolmen kuukauden kurssi: hakuaika päällä

Muutoksen eväät -kurssin haku on käynnissä. Kolmen kuukauden kurssi pidetään Murikassa 28.2.-27.5.2011.

Viikko-osakkeita yhä vapaina

Metalliliitolla on jäsentensä vuokrattaviksi yli 400 viikko-osaketta kahdeksassa lomakohteessa ympäri Suomea, Naantalista Ylläkselle. Vielä on muutamia vapaita käyttövuoroja viikko-osakkeisiin ensi vuoden alkupuolella.

Palkinto vuoden esimerkilliselle työllistäjälle

Tiedätkö esimerkillisen työnantajan?Vammaisten ja osatyökykyisten työllistämiseksi toimiva VATES-säätiö jakaa vuosittain Vuoden esimerkillinen työllistäjä -palkinnon. Se annetaan työnantajalle, joka on palkannut osatyökykyisen tai vammaisen henkilön palkkatyösuhteeseen ja kehittänyt uusia työllistämistä mahdollistavia ratkaisuja.

9.12.2010 | Uutiskirje 22 2010

Uusi luottamusmies, kouluttaudu tehtävääsi!

Täytä kurssihakemus ohjeiden mukaisesti, neuvottele työnantajasi kanssa vapaan myöntämisestä ja postita hakemus Metallityöväen liittoon koulutuksen toiminta-alueelle osoitteella PL 107, 00531 Helsinki.

Koulutusta koskeviin kysymyksiin vastaavat koulutuksen toiminta-alueen toimitsijat, puh. 020 77 4001 (vaihde).

Luottamusmiesten peruskurssit Murikka-opistossa:

17.1.—21.1.
24.1.—28.1.
31.1.—4.2.
7.2.—11.2.
14.2.—18.2.
28.2.—4.3.

Kolmen kuukauden kurssi: hakuaika päällä

Muutoksen eväät -kurssin haku on alkanut. Kolmen kuukauden kurssi pidetään Murikassa 28.2.-27.5.2011.

Kurssi syventää luottamusmiesten, työsuojeluvaltuutettujen, liiton hallinnon edustajien ja muiden järjestöaktiivien osaamista. Se antaa valmiuksia itsenäiseen ongelmanratkaisuun, tutkimalla oppimiseen ja oman toimintaympäristön analyysiin. Lisäksi kurssi tarjoaa resursseja ammattiosastojen tai työyhteisöjen kehittämisprojekteille. Opiskelu koostuu kaikille yhteisistä opinnoista sekä valinnaisista opinnoista.

Kurssi kuuluu työnantajan tuen piiriin; taloudellisesta tuesta saat lisätietoja koulutuksen toiminta-alueelta. Voit tutustua kurssiin myös
Murikan sivuilla

Viikko-osakkeita yhä vapaina

Varauksia voi käydä tekemässä
täällä

Palkinto vuoden esimerkilliselle työllistäjälle

Aiemmin palkinnon ovat saaneet mm. Kolarin seurakunta, HOK-Elanto ja HKL Bussiliikenne. Palkintoraatiin kuuluvat SAK:n, EK:n ja Suomen Yrittäjien sekä vammaisjärjestöjen edustajat. Palkinnon saajaa voi ehdottaa VATESiin 31.1.2011 mennessä.

Lisätietoa palkinnosta ja ohjeet:
www.vates.fi/vuodentyollistaja

sekä Facebookissa