14.9.2010 | Uutiskirje 16 2010

SASK:n solidaarisuuspäivät Hämeenlinnassa tammikuussa

Suomalaisen ay-liikkeen suurin kansainvälisyystapahtuma SASK:n solidaarisuuspäivät järjestetään Hämeenlinnan Verkatehtaalla 22.– 23.1.2011. Tapahtuma käynnistää samalla SASK:n toiminnan 25-vuotisjuhlavuoden.

Päivien teemana on Kunnon työ - Decent Work. Aiheeseen paneudutaan viiden kansainvälisen ammattijärjestön ja niiden suomalaisten jäsenliittojen yhteistyössä toteuttamissa ohjelmaosioissa. Metallialan problematiikkaa sekä järjestöjen kampanja- ja hanketoimintaa ovat päivillä esittelemässä Kansainvälisen Metallin IMF:n pääsihteeri Jyrki Raina sekä Metallin ja Toimihenkilöunionin puheenjohtajat Riku Aalto ja Antti Rinne.

Perinteiseen tapaan solidaarisuuspäivät on kaikille avoin koko viikonlopun tapahtuma. Tiukan asian lisäksi ohjelmassa on myös viihdettä sekä näyttelyitä ja elokuvaesityksiä. Ensimmäistä kertaa tapahtumassa järjestävät omat seminaarinsa myös SASKin yhteistyökumppanit Amnesty International Suomi, Kirkon Ulkomaanapu sekä WWF.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja SASK:n verkkosivuilta www.sask.fi. Sivujen kautta voi myös varata hotellimajoituksen Hämeenlinnasta ja maksaa osanottomaksun 30 euroa.

Ammattiosastojen kansainvälisten vastaavien tapaaminen järjestetään ensi vuonna Solidaarisuuspäivien yhteydessä perjantaina 21.1. Hämeenlinnassa. Kv. vastaaville lähetetään asiasta tarkempaa tietoa lokakuun aikana.

Lisätietoja Metalliliiton kansainvälisestä yksiköstä Jari Hakkaraiselta, puh. 020 774 1061 ja Maarit Rautiolta, puh. 020 774 1065.