Palkkatilastoja valmistunut

Palkkatilasto teknologiateollisuuden viimeiseltä vuosineljännekseltä 2009 on valmistunut, samoin autokorjaamotyöntekijöiden. Autoalan toimihenkilöiden ansiotilaston tiedot perustuvat kyselyyn, joka koskee vuoden 2009 lokakuuta.

Tasa-arvoseminaari Murikassa

Metalliliitto järjestää Murikka-opistossa tasa-arvoseminaarin 22.-23.5. Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantai 10.5. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille tasa-arvoasioista kiinnostuneille liiton jäsenille.

Ahjo etsii seksuaalivähemmistöihin kuuluvien kokemuksia

Miten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia kohdellaan työpaikallasi? Ahjon toimitus etsii vähemmistöihin kuuluvien kokemuksia metallialojen työpaikoilta.

SAK:lta tuki elintarviketyöläisille ja apua kesäduunareille

SAK:n toukokuun uutiskatsaus on ilmestynyt. Kannanotossaan SAK:n hallitus tuomitsee elintarviketyönanantajien ajamat työajan heikennykset. Kesäduunari-infon palvelupuhelin alkoi päivystää vapun jälkeen.

Palkkatilastoja valmistunut

Seuraavassa uutiskirjeessä julkaisemme teknologiateollisuuden palkkatilaston pohjalta tehdyn palkkakehitysraportin.

Tilastot ovat ohessa pdf-muotoisina.

Lisätietoja: tutkimuspäällikkö Jorma Antila, jorma.antila@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41200 tai tilastosihteeri Sari Korte, sari.korte@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41205

Tasa-arvoseminaari Murikassa

Metalliliiton tasa-arvotoimikunta järjestää Murikka-opistossa tasa-arvoseminaarin 22.-23.5. Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantai 10.5. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille tasa-arvoasioista kiinnostuneille liiton jäsenille.

Tapahtuman ohjelma:

Monimuotoisuus – työelämän mahdollisuus.

22.–23.5.2010
Murikka-opistossa Tampereella

Seminaari on tarkoitettu luottamusmiehille, työsuojeluvaltuutetuille sekä kaikille tasa-arvoasioista kiinnostuneille Metallityöväen Liiton jäsenille.

Ohjelmassa:
> Yhdenvertaisuuslainsäädännön uudistaminen – Mitä muutoksia se tuo työpaikoille?
> Yhdenvertaisuuslain valvonta – Miten se toimii käytännössä?
> Erilaisuus työpaikalla – Esimerkkejä arjesta improvisaation keinoin

Ilmoittautuminen 10.5. mennessä. Mukaan mahtuu 50 osanottajaa, paikat täytämme ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu Pia Toivaselle, puh. 020 77 41151 tai jarjesto@metalliliitto.fi.

Osallistujille maksetaan matkakulut halvimman matkustustavan mukaan.

Lisätietoja: tasa-arvo- ja kulttuurisihteeri Kirsti Anttila, puh. 020 77 41146 tai 040 587 4450, sähköposti: kirsti.anttila@metalliliitto.fi

Ahjo etsii seksuaalivähemmistöihin kuuluvien kokemuksia

Suomen lait takaavat kaikille maassamme asuville ihmisille tasa-arvon eli yhdenvertaisen ja syrjimättömän kohtelun. Tämä koskee myös homoja, lesboja, biseksuaaleja ja transihmisiä.

Teemme aiheesta juttua Ahjoon. Kaikilta pyydämme tietoa siitä, miten tasa-arvo toteutuu työpaikoilla tai miten sitä on onnistuttu edistämään. Ota yhteyttä Ahjon toimitukseen!

Kirjoita, soita tai lähetä sähköpostia. Haastateltava voi vapaasti kertoa kaikesta aiheeseen liittyvästä, joka tuntuu tärkeältä ja merkittävältä. Käsittelemme kaikki tiedot ehdottoman luottamuksellisesti. Julkaisemme jutussa haastateltavan nimen vain, jos hän antaa siihen luvan. Kerro myös, jos olet itse valmis haastateltavaksi, nimellä tai nimettömänä.

Sähköposti: suvi.arapkirli@metalliliitto.fi

Postiosoite: Suvi Arapkirli, Ahjon toimitus, PL 107, 00531 Helsinki

Puhelin: 020 77 41237 (toimittaja Suvi Arapkirlin suora numero)

SAK:lta tuki elintarviketyöläisille ja apua kesäduunareille

Lue nämä ja muut uutiset liitteenä olevasta pdf-tiedostosta.