30.3.2010 | Uutiskirje 6 2010

Työsuojelun teemaseminaari Murikassa

Liiton työsuojeluyksikkö järjestää perinteisen kaksipäiväisen työsuojelun teemaseminaarin Murikka-opistolla 11.-12.5.2010. Seminaarin teemat liittyvät tänä vuonna työhyvinvointiin ja työaikoihin sekä turvallisuuteen.

Seminaari aloitetaan tarkastelemalla turvallisuuden edunvalvonnan historiaa ja ajankohtaista tilannetta. Liittojen yhteisen työhyvinvointihankkeen käsittelyn jälkeen kuullaan tutkimusprofessori Mikael Sallisen ajatuksia työajan ja hyvinvoinnin yhteydestä. Ensimmäinen päivä päätetään tarkastelemalla metalliteollisuuden työaikamalleja ja työterveyshuollon näkökulmaa asiaan. Toisen päivän aihekokonaisuus käsittelee eurooppalaista työsuojeluteemaa, jollaiseksi on vuosille 2010-2011 valittu kunnossapidon turvallisuus. Lisäksi kuullaan ajankohtaisesta työssä jatkamisesta ja eläkeryhmien työstä.

Seminaari on tarkoitettu työpaikkojen työsuojeluvaltuutetuille, pääluottamusmiehille ja - sikäli kun tilaa jää - työsuojeluasiamiehille. Myös työnantajan ja muiden henkilöstöryhmien edustajat ovat tervetulleita hintaan 200 € (sis. alv.) / hlö (hinta sisältää seminaariohjelman, materiaalin ja täysihoidon 1 hengen huoneessa).

Metalliliiton jäsenille seminaari on maksuton. Ellei työnantaja maksa ansionmenetyskorvausta ja matkakustannuksia (ensisijainen tapa), maksaa liitto jäsenilleen kurssistipendin ja -päivärahan sekä matkakorvaukset yleisen kulkuneuvotaksan mukaan. Majoitus on kahden hengen huoneissa.

Seminaarin tarkempi ohjelma nähtävissä myös liiton
sivuilla
.

Ilmoittautumiset ma 26.4.2010 mennessä Metallityöväen Liiton työsuojeluyksikköön
Mari Kostamolle, sähköposti: mari.kostamo@metalliliitto.fi. Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätietoja seminaarin sisällöstä antavat työsuojelutoimitsija Micke Porkka, puh. 0202 77 41120
ja työsuojelusihteeri Marjut Lumijärvi, puh. 020 77 41136.