21.1.2010 | Uutiskirje 2 2010

Liiton ja Ifin kampanja palkitsee parhaat turvallisuusideat

Metalliliitto järjestää jäsenkampanjan turvallisuuden edistämiseksi yhdessä If Vahinkovakuutusyhtiön kanssa.

Kampanja kestää koko vuoden. Parhaille ehdotuksille jaetaan tukea turvatuotteina tai rahana.

Turvallisuuden edistämiskampanja 2010 -nimisen hankkeen tavoitteena on tehdä Metalliliiton jäsenten arki turvallisemmaksi. Tukea voi hakea turvallisuutta edistäviin hankintoihin ja projekteihin, esimerkiksi ensiapukurssin järjestämiseen tai turvaliivien sekä otsalamppujen hankintaan ammattiosaston tapahtumaa varten. Tukea myönnetään hankkeisiin, jotka lisäävät liiton jäsenten turvallisuutta työpaikan porttien ulkopuolella; vastuu työskentelyolosuhteiden turvallisuudesta kuuluu työnantajalle.

Hakemuksia voivat lähettää yksittäiset jäsenet, työhuonekunnat, ammattiosastot, liiton aluejärjestöt jne. Vaikkapa Murikan kurssikaverien porukka voi osallistua: pääasia on, että hakija tai hakijat ovat metalliliittolaisia.

Turvallisuuskampanjassa on kolme hakua. Niiden takarajat ovat 28.2.2010, 30.5.2010 ja 26.9.2010. Kampanjasta vastaava työryhmä tekee päätöksensä ja myöntää tuet hakukuukautta seuraavan kuun puoliväliin mennessä. Sama hakija voi saada tukea vain kerran kalenterivuoden aikana. Suurin mahdollinen yksittäinen tuki on 1 000 euroa.

Hakemukset tehdään liiton nettisivuille tulevalla lomakkeella. Myös postitse hakemuksia voi lähettää. Lisätietoja kampanjasta antavat sihteeri Kaisa Olin, puh. 020 77 41071 ja työsuojelutoimitsija Jouni Salonen, puh. 020 77 41134.