2.11.2009 | Uutiskirje 23 2009

Nenäpäivän varainkeräys käynnissä

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskuksen SASK:n henkilökunta on haastanut muun muassa Metallin henkilökunnan mukaan Nenäpäivän keräykseen.

Otammehan haasteen vastaan ja osallistumme yhdessä keräykseen ja haastamme vuorostamme muita mukaan?

Ylen Hyvä -kampanjalla on kerätty varoja kehitysyhteistyölle vuodesta 2002 lähtien. Vuonna 2007 Suomeen tuotiin uudenlainen kampanjakonsepti "Red Nose Day", suomalaisittain Nenäpäivä.

Nenäpäivässä ovat mukana SASK, Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen UNICEF, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi Säätiö, Suomen Lähetysseura, Fida International sekä Kansainvälinen Solidaarisuussäätiö.

SASKin saamilla keräystuotoilla rahoitetaan viittä eri hanketta, jotka tukevat lasten koulunkäyntiä, lapsityön vähentämistä sekä ammattiliittojen järjestämää terveyskasvatusta ja hiv-aids-valistusta Etelä-Aasian maissa.

Myös Nenäpäivän haastekampanja on käynnistynyt ja haastesivusto toiminnassa. Haastekampanja jatkuu joulukuulle saakka. Haasteitaan voivat jättää niin järjestöt kuin kahviporukat ja yksityishenkilötkin. Haastelomakkeen saa
täältä.

Lisäksi Nenäbingo pyörii TV2-kanavalla vielä kahtena perjantaina ennen varsinaista Nenäpäivää. Tiedoksi, että SASKin paitoihin pukeutunut koululaisjoukkue kisailee julkkisvieraansa Arto Nybergin kanssa lokakuun viimeisenä perjantaina eli 30.10.2009 klo 20:30 TV2-kanavalla. Nenäbingoa pelataan lähettämällä kännykän tekstiviesti BINGO numeroon 173175. Viestin hinta on 5 euroa. Nenäbingon
ohjelma ja ohjeet.

Varsinainen Nenäpäivä on siis perjantai 6.11.2009. Yle ja alueradiot lähettävät Nenäpäivä-aiheista ohjelmaa pitkin päivää. Kuuden tunnin suora Nenäpäivä-show bingoineen ja kulttuuriohjelmineen tulee TV2:lta.