6.5.2009 | Uutiskirje 10 2009

TEAMin aluetoiminta hahmottuu

TEAMin projektihallitus päätti uuden liiton aluetoiminnan rakenteesta. TEAMin rakentamisen perusajatuksena on ollut liiton tarjoamien jäsenten edunvalvontapalvelujen alueellistaminen mahdollisimman lähelle jäseniä.

Liitolla tulee olemaan kuusi aluepalvelukeskusta, joissa hoidetaan mm. alueellista edunvalvontaa sekä työvoima-, elinkeino- ja koulutuspolitiikkaa. Niiden alla toimii 13 maakuntatoimistoa, joiden päätehtävä on jäsenten työsuhde- ja sopimusneuvonta sekä työpaikkojen luottamushenkilöiden tukeminen. Aluepalvelukeskukset hoitavat myös maakuntatoimistojen tehtäviä. Sekä aluepalvelukeskuksissa että maakuntatoimistoissa on myös työttömyyskassan palvelut.

Aluepalvelukeskukset tulevat siirtymäajan jälkeen sijaitsemaan Vantaalla, Turussa, Tampereella, Vaasassa, Kuopiossa ja Oulussa.

Maakuntatoimistojen sijoituspaikkakuntia tulevat siirtymäajan jälkeen olemaan Kotka, Lappeenranta, Pori, Hämeenlinna, Lahti, Kokkola, Seinäjoki, Jyväskylä, Mikkeli, Joensuu, Kajaani, Tornio ja Rovaniemi.