6.5.2009 | Uutiskirje 10 2009

TEAM aloittaa 2011

Uuden Teollisuusalojen Ammattiliitto TEAMin aloittaminen siirtyy vuoden 2011 alkuun. Liittojen edustajista koostunut projektihallitus päätti yksimielisesti uudesta ajankohdasta 5.5. Alkuperäisen suunnitelman mukaan uusi liitto olisi aloittanut 2010.

TEAMin perustamiseen tähtäävän aiesopimuksen ovat allekirjoittaneet Kemianliitto, Metallityöväen liitto, Puu- ja erityisalojen liitto, Rautatieläisten liitto ja Viestintäalan ammattiliitto. Valmisteluissa mukana ollut Sähköalojen ammattiliitto on jättäytymässä hankkeesta pois.

Uuden liiton perustamiseen tähtäävät kokoukset pidetään alkuperäisen aikataulun mukaan. Viestintäalan ammattiliitto muuttaa 8.-10.5. kokouksessaan sääntönsä ja nimensä Teollisuusalojen Ammattiliitto TEAMiksi.

Liitot päättävät liittymisestään Teollisuusalojen Ammattiliitto TEAM ry:hyn seuraavasti: Puu- ja erityisalojen liitto 15.–16.5.2009, Rautatieläisten Liitto 26.–28.5.2009, Metallityöväen Liitto 2.–3.6.2009, Kemianliitto 4.–5.6.2009. Rautatieläisten liitto järjestää asiasta vielä jäsenäänestyksen 11.–20.5.

Teollisuusalojen Ammattiliitto TEAM ry:hyn liittyvät liitot pitävät toimintansa purkukokoukset 28.11.2010.

Teollisuusalojen Ammattiliitto TEAM ry:n edustajakokous pidetään 29.–30.11.2010.