9.4.2009 | Uutiskirje 8 2009

Työsuojelun teemaseminaari Murikassa 19.-20.5.2009

Liiton työsuojeluyksikkö järjestää perinteisen kaksipäiväisen työsuojelun teemaseminaarin Murikka-opistolla. Seminaarin teemat liittyvät tänä vuonna laajasti työympäristöön.

Seminaari aloitetaan tarkastelemalla turvallisuutta ja oppimista sekä teknologiateollisuuden ajankohtaisia näkymiä, päivää jatketaan tutustumalla riskien arvioinnin moniin muotoihin ja työpaikkojen viranomaisvalvontaan.
Toisen päivän kokonaisuuden muodostaa suomalaisillakin työpaikoilla vaikuttava, rajat ylittävä sopiminen työsuojeluasioissa. Lisäksi tarkastellaan ajankohtaisia työntekijän sosiaaliturvan muutoksia sekä luottamushenkilön omaa jaksamista.

Seminaari on tarkoitettu työpaikkojen työsuojeluvaltuutetuille, pääluottamusmiehille ja työsuojeluasiamiehille. Myös työnantajan ja muiden henkilöstöryhmien edustajat ovat tervetulleita hintaan 200 € (sis. alv.) / hlö. (Hinta sisältää seminaariohjelman, materiaalin ja täysihoidon 1 hengen huoneessa).

Metalliliiton jäsenille seminaari on maksuton. Ellei työnantaja maksa ansionmenetyskorvausta ja matkakustannuksia (ensisijainen tapa), maksaa liitto jäsenilleen kurssistipendin ja -päivärahan sekä matkakorvaukset yleisen kulkuneuvotaksan mukaan. Majoitus on kahden hengen huoneissa.

Ilmoittautumiset 27.4.2009 mennessä Metallityöväen Liiton työsuojeluyksikköön
Mari Kostamolle: mari.kostamo@metalliliitto.fi. Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätietoja seminaarin sisällöstä antaa työsuojelutoimitsija Marjut Lumijärvi, p. 020 77 41136