17.12.2008 | Uutiskirje 16 2008

Tulosta artikkeli

Jäsenhankinta on jokapäiväistä

Vuosi 2009 on SAK:ssa ja sen jäsenliitoissa omistettu jäsenhankinnalle. Metalliliitossa jäsenhankinta on luottamusmiesten jokapäiväistä perustyötä.

Ammattiliiton jäseneksi liitytään, kun jäsenyyttä joku tarjoaa. Suurin syy siihen, että ei kuulu liittoon on se, että jäsenyyttä ei kukaan ole ottanut puheenaiheeksi.

SAK:n kampanjoinnin tavoitteena on herätellä järjestäytymättömiä työntekijöitä liittymään ammattiliittoon. Kohderyhmänä ovat alle 30-vuotiaat nuoret ja maahanmuuttajat.

Jäsenhankintaa tehdään paitsi perinteiseen tapaan työpaikoilla myös jalkautumalla kaduille ja nuorten tapahtumiin. Uusina keinoina käyttöön otetaan palkatut jäsenhankkijat, nuorten suosimat sähköiset foorumit ja tekstiviestit.

– Tärkeimmän jäsenhankintatyön tekevät yhä luottamusmiehet ja ammattiosastojen aktiivit, SAK:n järjestöpäällikkö Reijo Paananen toteaa.

Vuoden 2009 kampanja pyörähtää käyntiin 19. tammikuuta, jolloin liittojen ja SAK:n aktiivit jalkautuvat suurimpien kaupunkien kaduille ja kampanjasivusto aukeaa.