17.11.2008 | Uutiskirje 15 2008

Liittotoimikunta esittää jäsenäänestystä TEAMista

Metalliliiton liittotoimikunta esittää liittovaltuustolle, että liitto järjestää jäsenäänestyksen uudesta teollisuusliitosta eli TEAM-liittoprojektista.

Luonteeltaan neuvoa-antava jäsenäänestys järjestetään esityksen mukaan postiäänestyksenä 5.–19. helmikuuta 2009.

Päätöksen jäsenäänestyksestä tekee Metalliliiton liittovaltuusto, joka kokoontuu 26.–27.11.

Metalliliiton säännöissä ei ole mainintaa eikä ohjeistusta jäsenäänestyksestä. Tämän vuoksi jäsenäänestys on luonteeltaan neuvoa-antava. Jäsenäänestyksessä voittaneeksi katsotaan se kanta, joka on saanut enemmistön annetuista äänistä, todetaan liittotoimikunnan esityksessä.

Jäsenkäsittelyn järjestäminen uudesta teollisuusliitosta perustuu toukokuussa pidetyn Metalliliiton liittokokouksen päätökseen. Jäsenäänestyksen tuloksen perusteella liittotoimikunta tulee arvioimaan, onko edellytyksiä kutsua koolle ylimääräinen liittokokous päättämään liiton kannasta uuden teollisuuden ammattiliiton perustamiseen.

TEAM-liittoprojektissa on kyse Kemianliiton, Metalliliiton, Puu- ja erityisalojen liiton, Sähköalojen ammattiliiton, Viestintäalan ammattiliiton sekä Rautatieläisten liiton hankkeesta uuden teollisuuden ammattiliiton perustamiseksi.

TEAM-hankkeesta lisää
www.metalliliitto.fi/portal/suomi/team-liittoprojekti