20.12.2007 | Uutiskirje 10 2007

Työttömyyskassa teki uudet verkkosivut

Metallityöväen työttömyyskassa on julkaissut uudet verkkosivut. Uudet sivut tehtiin, koska käyttäjät kokivat työttömyyskassan entiset verkkosivut hankaliksi käyttää ja sivuilta oli vaikea löytää tietoa.
Uudella sivustolla on nyt oma graafinen ilmeensä, ja ne ovat selkeästi oma kokonaisuutensa.

Selkeyttä ja väriä

Käyttäjän kannalta suurin parannus on sivujen selkeä käyttöliittymä. Metallityöväen työttömyyskassan hoitaja Juha Vierimaa kertoo, että suunnittelun lähtökohta oli tehdä sivuista mahdollisimman hyvin palvelevat ja helppokäyttöiset.
— Uusi ilme ja värit tuovat pirteyttä, mutta tärkeintä on, että asiat on nyt jaoteltu ymmärrettäviin ja johdonmukaisiin kokonaisuuksiin. Käytettävyys on nyt aivan eri luokkaa kuin aiemmin, Vierimaa iloitsee.

Näppärä päivärahalaskuri

Kassan sivuilta löytyy nyt myös näppärä päivärahalaskuri. Laskurissa on mahdollisuus laskea myös soviteltu päiväraha. Vierimaa muistuttaa, että laskurin antamat tulokset ovat ohjeellisia. Maksettava päiväraha ei siis aina ole sentilleen sama, kuin verkkosivujen laskurin laskema.

Sähköinen jatkohakemus on nopea ja vaivaton

Työttömyyskassan verkkosivuilla voi tehdä ansiopäivärahan jatkohakemuksen sähköisesti. Sähköinen jatkohakemus vaatii verkkopankkitunnukset Nordeaan, Osuuspankkiin, Aktiaan tai johonkin paikallisosuuspankkiin tai säästöpankkiin. Pankkitunnusten käyttö takaa myös, että jatkohakemuksen tekeminen on yhtä turvallista, kuin oman pankin verkkopalvelussa asiointi.

Jatkohakemuksen täyttäminen on helppoa, sillä palvelu opastaa hakemuksen tekemisessä. Muita tunnuksia tai numeroita ei tarvita. Kun hakemus on täytetty ja lähetetty, se siirtyy suoraan työttömyyskassan käsiteltäväksi.

— Järjestelmässä on lähes mahdotonta tehdä sellaisia virheitä, jotka viivästyttäisivät hakemuksen käsittelyä, joten sähköisestä hakemuksesta hyötyvät sekä etuuden hakija, että kassa, Vierimaa kuvaa.
Vaikka sähköinen jatkohakemus on siis turvallinen ja helppokäyttöinen, voi hakemukset tulevaisuudessakin tehdä paperilomakkeella.