30.11.2012 | Uutiskirje 23 2012

Sääntömuutokset sähköisesti Liittokaistan kautta

Ilmoitukset ammattiosastojen sääntömuutoksista kannattaa tehdä sähköisesti, Patentti- ja rekisterihallituksen Liittokaista-palvelun kautta.

Patentti- ja rekisterihallituksella on käytössä sähköinen palvelu Liittokaista, jonka kautta tehdyt sääntömuutokset ja nimenkirjoittajien muutokset käsitellään PRH:ssa kahdessa viikossa. Paperisina tehdyt voivat viedä useita kuukausia.

Metalliliiton liittokokous hyväksyi ammattiosastoille uudet mallisäännöt, joihin tehtiin muutoksia. Joka ammattiosaston on pitänyt syyskokouksessaan vahvistaa nämä muutokset. Ne pitää myös ilmoittaa Patentti- ja rekisterihallitukseen. Samassa yhteydessä voi ilmoittaa nimenkirjoittajien muutokset.

Liittokaistan käyttämiseen tarvitaan ammattiosaston puheenjohtajan henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta.

Metallityöväen Liiton aloitustunnus PRH:n Liittokaistaan: 46909885

Ammattiosaston yhdistysrekisterinumeron saa haettua ammattiosaston nimellä:
HUOM: Yhdistysrekisterinumero EI OLE sama kuin liiton antama ammattiosaston järjestysnumero.

Sääntömääräisiä nimenkirjoittajia ovat puheenjohtaja, sihteeri ja taloudenhoitaja. Määrätyt nimenkirjoittajat ovat toimikunnan (hallituksen) määräämät, esimerkiksi varapuheenjohtaja.

Ilmoitusta täytettäessä ruudun yläosassa näkyy yksilöllinen asiakirjatunnus (ei siis aiemmin mainittu liiton aloitustunnus). Tämä tunnus on otettava talteen ja ilmoitettava liiton toimistoon osoitteeseen pia.toivanen@metalliliitto.fi, jotta liitto voi maksaa kyseisen ilmoituksen. Lisäksi ammattiosaston valitun puheenjohtajan (uuden) tulee henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillaan käydä "allekirjoittamassa" ilmoitus, johon tarvitaan myös asiakirjatunnusta.

Lisätietoja:

järjestösihteeri V-P Risberg, ville-petteri.risberg@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41142 tai 040 557 8478

sihteeri Pia Toivanen, pia.toivanen@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41151 tai 040 652 7792.

Yksityiskohtaisempi liittokaistaohje on ohessa pdf-tiedostona. Katso myös
ammattiosaston sääntömuutoksia koskeva sivu
liiton kotisivuilta.