Jäsenmaksut poikkeavalta ajanjaksolta hoituvat netissä

Jos tarvitset jäsenmaksulaskun jollekin poikkeavalle ajalle (esim. lyhyt työjakso työnantajalla, joka ei peri jäsenmaksua), voit hoitaa asian netissä liiton kotisivujen kautta.

Sähköinen laskutus nyt vaihtoehtona itsemaksaville

Itsemaksava jäsen: Voit nyt vaihtaa Metallityöväen Liiton paperisen jäsenmaksulaskun sähköiseen e-laskuun, jonka saat jatkossa kuukausittain suoraan omaan verkkopankkiisi.

Tyk-valmennuksesta apua työssä jaksamiseen

Tyk-valmennuksessa haetaan ratkaisuja työssä jaksamisen tukemiseksi. Ensisijaisena kohderyhmänä ovat pitkään työelämässä olleet työntekijät, joiden työkyky on olennaisesti heikentynyt tai joita uhkaa työkyvyttömyys lähiaikoina.

Hyvinvointijaksoja aikuisille ja perheille

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:n järjestämät 1. askel -hyvinvointijaksot aikuisille ja perheille korvaavat nykyään kuntoremontti- ja perhekuntolomatoiminnan, jota palkansaajalomajärjestöt aiemmin järjestivät.

Kynät teräviksi ja syksyksi Murikkaan

Syksy saapuu, ja opiskelu kutsuu luottamushenkilöitä. Lomien jälkeen on aika teroittaa kynät penaalissa ja saapua opiskelemaan Murikkaan!

Jäsenmaksut poikkeavalta ajanjaksolta hoituvat netissä

Toimi seuraavasti:

- kirjaudu Metalliliiton kotisivun kautta omiin jäsentietoihisi pankkitunnuksillasi. www.metalliliitto.fi -> sähköinen asiointi -> päivitä jäsentietojasi

- valitse kohta jäsenmaksut -> jäsenmaksulaskuri, syötä laskuriin palkkatieto, aika jota palkka koskee ja näpäytä laske-painiketta

Näin saat tilinumeron ja viitenumeron, joita käyttämällä voit suorittaa maksun. Voit myös lähettää laskutiedot tekstiviestinä matkapuhelimeesi.

Lisätietoja:

jäsenrekisterivastaava Kirsi Jääskeläinen, kirsi.jaaskelainen@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41172

sihteeri/jäsenrekisterityöntekijä Sisko Välikorpi, sisko.valikorpi@metalliliitto.fi, puh. 020 77 41187

Sähköinen laskutus nyt vaihtoehtona itsemaksaville

E-laskussa on valmiina maksamiseen tarvittavia tietoja (esim. viite) sekä linkki jäsenmaksulaskuriin, joten maksaminen helpottuu huomattavasti!
Voit tehdä e-laskusopimuksen kirjautumalla omaan verkkopankkiisi. Valitse laskuttajaksi ”Metallityöväen liitto” ja kirjaa yksilöintitiedoksi henkilötunnuksesi. Tämän jälkeen saat jäsenmaksulaskun kätevästi kuukausittain suoraan verkkopankkiisi.

Jäsenmaksu 2012 on 1,75% bruttopalkasta.

Lisätietoja:

Tyk-valmennuksesta apua työssä jaksamiseen

Metalliliitto järjestää yhdessä yritysten työterveyshuollon, Verven ja Kelan kanssa tyk-valmennusta työssä jaksamisen tukemiseksi. Syyskuun lopussa umpeutuu haku kahteen kurssiin, joissa toisessa kohderyhmänä ovat metalliliittolaisten työpaikkojen luottamushenkilöt ja toisessa valimo- ja metallurgia-alan työntekijät.

Luottamushenkilöille kohdistetun kurssin viimeinen hakupäivä on 21.9. ja valimotyöntekijöiden kurssissa 28.9.

Tyk-valmennuksessa haetaan ratkaisuja työssä jaksamisen tukemiseksi. Valmennus on ensisijaisesti tarkoitettu pitkään työelämässä olleille työntekijöille, joiden työkyky on olennaisesti heikentynyt tai joita uhkaa työkyvyttömyys lähiaikoina.

Lue lisää oheisista liitetiedostoista sekä Kelan sivuilta. Lisätietoa antavat myös Mira Turunen (Verve), mira.turunen@verve.fi ja Metalliliiton työsuojeluyksikkö

Hyvinvointijaksoja aikuisille ja perheille

Hyvinvointijaksot ovat tuettuja jaksoja, joille osallistuva maksaa kiinteän omavastuuosuuden. Kaikki jaksot sisältävät teeman mukaisen ohjelman sekä majoituksen täysihoidolla (aamiainen, lounas ja päivällinen).

PHT ry aloitti toimintansa vuoden 2012 alussa. PHT:n toiminnan tarkoituksena on työikäisten ja heidän perheidensä terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen, toimintakyvyn ylläpitäminen ja parantaminen sekä elämänhallinnan tukeminen.

Lisätietoa:
tai Inka Haikara, puh. 020 77 41151, inka.haikara@metalliliitto.fi.

Kynät teräviksi ja syksyksi Murikkaan

Mikäli jokin alla olevista kursseista on käymättä, otamme hakemuksesi avosylin vastaan! Nämä kurssit kuuluvat työnantajan tuen piiriin, joten työnantaja maksaa kurssin ajalta palkan keskituntiansion mukaan. Kurssihakemuksen löydät liiton kotisivuilta, kohdasta koulutus.
Lomakkeen yhteydessä on hakuohjeet.

27.–31.8. Palkkatekniikan kurssi

3.–5.9. Yritystalous

10.–14.9. Luottamusmiesten peruskurssi

Luottamusmiesten jatkokurssi (2. viikko 15.–19.10.)

---
Kuukauden kurssille mahtuu vielä muutama innokas itsensä ja työyhteisönsä kehittäjä!
Lisää kurssista Murikan kotisivuilta www.murikka.fi tai opettaja Marjo Nurmelta.

1.–26.10. Kuukauden kurssi – Osallistujan areenat

---
Mikäli sinulla on muuta koulutukseen liittyvää kysyttävää, soittele koulutuksen toiminta-alueelle
020 77 41500 (vaihde).