Mistä kyse työurasopimuksessa?

SAK ja muut työmarkkinajärjestöt ovat solmineet sopimuksen työurien pidentämiseksi. Myös maan hallitus on sitoutunut hankkeeseen. SAK:n ylimääräinen uutiskirje selvittää, mistä kaikesta sopimuksessa on kysymys.

Hyvä työ – Pidempi työura -valmennukset käynnistyvät!

Teknologiateollisuuden Hyvä työ - Pidempi työura -hankkeen laajentumisvaihe on onnistuneesti käynnissä ja lisää yrityksiä otetaan mukaan!

Laita ajatus nyt muhimaan – lokakuussa kuukaudeksi Murikkaan

Murikka-opiston kuukauden kurssi Osallistujan areenat järjestetään taas lokakuussa. Nyt on hyvä aika alkaa kypsytellä osallistumispäätöstä, valmistella varamiehiä ja pehmitellä työnantajaa opintovapaan saamiseksi.

Ahjo etsii YTK:sta Metalliliittoon vaihtaneita

Luottamushenkilö: tunnetko ihmisiä, jotka ovat aiemmin kuuluneet Loimaan kassaan, mutta ovat nyttemmin liittyneet Metalliliittoon? Ahjo etsii tällaista henkilöä haastateltavaksi.

Kerro lomaturvallisuusvinkkisi ja voita viikon loma

Metalliliiton yhteistyökumppani, If vakuutusyhtiö kerää käytännöllisiä vinkkejä siihen, kuinka lomailijat voivat parantaa turvallisuuttaan. Turvallisuusvinkkaajien kesken viikon loman Metalliliiton Holiday Clubin viikko-osakkeessa.

Mistä kyse työurasopimuksessa?

Käy tutustumassa sopimuksen sisältöön ja sen vaikutuksiin
SAK:n sivuilla

23.3.2012 | Uutiskirje 8 2012

Hyvä työ – Pidempi työura -valmennukset käynnistyvät!

Hankkeeseen yritysten työhyvinnoinnin kehittämisen tueksi kehitetyt Tutka-työkalut ovat nyt vapaasti yritysten käytössä.

Yksilö-tutka -henkilöstökyselyllä saadaan selville yrityksenne henkilöstön työhyvinvoinnin tila. Työpaikka-tutka -menetelmällä ideoidaan kehitystoimenpiteitä ja niistä tärkeimmät toteutetaan. Myös aiemmin käynnistetty ja meneillään oleva kehitystyö huomioidaan.

Sovi työpaikalla työnantajan kanssa osallistumisesta hankkeen asiantuntijaryhmän järjestämään valmennukseen ja tule tutustumaan Tutka-menetelmiin lisää! Voit osallistua, vaikka ette ole vielä virallisesti rekisteröityneet mukaan.

Lisätietoja ja valmennusten aikataulut löytyvät
hankkeen nettisivuilta
.

Hankkeen projektipäällikön Tiina Hartikaisen mukaan tavoitteena on edistää työhyvinvointia, pidentää työuria ja saada aikaan yhdessä tekemistä yrityksissä. Yhteismitalliset työkalut tekevät tuloksista vertailukelpoisia. Hanke laajentuu vuosina 2012–2013, ja tavoitteena on saada 100 uutta teknologia-alan yritystä mukaan. Laajennusvaiheessa kehitetyt työkalut ja toimintamallit levitetään teknologiateollisuuden yritysten käyttöön.

---
Lisätietoja hankkeesta:

projektipäällikkö Tiina Hartikainen, tiina.hartikainen@teknologiateollisuus.fi, puh. 050 586 2879

www.tyohyvinvointi.info

Hyvä työ - Pidempi työura -hankkeessa mukana:
Teknologiateollisuus ry., Metallityöväen Liitto ry., Ammattiliitto Pro ry., Ylemmät Toimihenkilöt ry. ja Uusi Insinööriliitto UIL ry.

Laita ajatus nyt muhimaan – lokakuussa kuukaudeksi Murikkaan

Kuukauden kurssi kuuluu työnantajan tuen piiriin. Se on tuhti täydennyskoulutuspaketti luottamusmiehille, työsuojeluvaltuutetuille ja muille ammattiyhdistysliikkeen ja työelämän aktiivitoimijoille. Kurssin neljä teemaviikkoa ovat: Edunvalvojan hyvinvointitaidot, Työelämän muutos ja kehittäminen, Uusiutuva ammattiyhdistysliike sekä Muuttuva yhteiskunta. Katso lisätietoa: www.murikka.fi.

”Kun irtoaa omista rutiineistaan, tutuista ihmisistä, joiden kanssa puhutaan aina samoista asioista, on kuin olisi ruuvannut päälaen irti ja päästänyt raikkaan ilman puhaltamaan aivoihin.” (Opiskelijan palaute Kuukauden kurssilta 2011)

---
Lisätietoja: Metalliliiton toimisto, koulutuksen toiminta-alue, puh. 020 77 4001 (vaihde) tai opettaja Marjo Nurmi, marjo.nurmi@metalliliitto.fi tai puh. 020 77 41514

Ahjo etsii YTK:sta Metalliliittoon vaihtaneita

Tarkoituksena olisi kysellä haastateltavalta hieman hänen valintojensa motiiveja: Mistä syystä alun perin valinta oli YTK, minkä takia mieli muuttui myöhemmin?

Toimittakaa mahdolliset vinkit toimittaja Suvi Sajaniemelle, suvi.sajaniemi@metalliliitto.fi tai puh. 020 77 41237 tai 040 553 2330.

Kerro lomaturvallisuusvinkkisi ja voita viikon loma

Palkinnon arvo on noin 500 Euroa. Tutustu kilpailuun ja kerro oma ideasi turvallisuuden kohentamiseksi osoitteessa