Metallin uutiskirje

1.2.2012 | Uutiskirje 3 2012

KKO:n päätös parantaa vuokratyötekijöiden asemaa

Korkein oikeus on todennut, että käyttäjäyrityksen tilauksen kesto ei ole peruste solmia määräaikaista työsopimusta vuokratyöntekijän kanssa.

Sairauspäivärahaan uusi 90 päivän sääntö

Sairauspäivärahan maksamisen edellytykset muuttuvat kesäkuun alussa. Vastaisuudessa päivärahan maksaminen 90 sairauspäivärahapäivän jälkeen edellyttää, että vakuutettu toimittaa Kansaneläkelaitokselle työterveyshuollon lausunnon.

Nästan 1 300 kandidater i Metalls val

Enligt preliminära uppgifter kämpar sammanlagt 1 291 kandidater om att bli valda till Metallförbundets kongress.

» Lue koko artikkeli

HD:s beslut förbättrar hyrarbetarnas ställning

Enligt Högsta domstolen kan bemanningsföretag inte motivera visstidsanställningar med att man slutit ett tidsbundet avtal med användarföretaget. Det betyder att de flesta hyrarbetarna i framtiden har rätt till fasta anställningar.

Verkkokurssilla työsuhdeasiat haltuun

Metalliliitto ja Teknologiateollisuus ovat yhdessä laatineet työsuhdeasioista verkkokurssin, jonka avulla työehtosopimuksen määräykset sekä lakipykälät otetaan haltuun nopeasti, helposti ja edullisesti. Kurssi on tarkoitettu sekä työnantajan että työntekijöiden käyttöön, ja kurssiryhmässä tulisi olla molempien edustettuina.