Liittovaltuusto hylkäsi sovintoesityksen - lakko alkaa

Metalliliiton liittovaltuusto hylkäsi valtakunnansovittelijan tekemän sovintoesityksen äänestyksen jälkeen. Hylkäämistä kannatti 34 valtuutettua ja esityksen puolesta äänesti 18 valtuutettua. Yksi valtuutettu äänesti tyhjää.

Liittovaltuuston keskustelussa risuja sovintoesitykselle

Metalliliiton liittovaltuuston ylimääräinen kokous oli pikavauhtia koolle kutsuttu. Äänestystä ja valtakunnansovittelijan esityksen hylkäämistä edelsi keskustelu, jossa esitys sai puheenvuoroissa selvästi enemmän moitteita kuin kiitosta.

Lakkotalojen työntekijöitä ei Murikkaan lakon aikana

Lakkotalojen työntekijät eivät osallistu lakon aikana Murikan kursseille, koska luottamustehtävissä toimivien on lakon aikana tarpeen olla omalla paikkakunnallaan hoitamassa lakkoon liittyviä tehtäviään.

Lakkolistaan päivityksiä

Liittotoimikunta on päivittänyt niiden yritysten listaa, jotka ovat 21.10.2011 alkavan työtaistelun piirissä.

Fullmäktige förkastade medlingsbudet – strejken börjar

Metallförbundets förbundsfullmäktige har efter omröstning förhastat det medlingsbud som riksförlikningsmannen gav. 34 ledamöter röstade för att förkasta budet, 18 röstade för att godkänna det. En ledamot röstade blankt.

Liittovaltuusto hylkäsi sovintoesityksen - lakko alkaa

Valtuuston päätös merkitsee sitä, että perjantaiaamuna 21.10. kello 6 alkaa työtaistelu Teknologiateollisuuden 37 jäsenyrityksen kaikissa toimipisteissä.

Myös Ammattiliitto Pro on hylännyt sovintoesityksen.

Liittovaltuuston keskustelussa risuja sovintoesitykselle

Lue lyhennelmä valtuutettujen puheista
liiton sivuilta
.

Lakkotalojen työntekijöitä ei Murikkaan lakon aikana

Lakon aikana Murikassa järjestetään Luottamusmiesten jatkokurssi, Työsuojelun täydennyskurssi – Riskien arviointi, Opintosihteerien jatkokurssi, Palkkatekniikan kurssi, Edunvalvojan neuvottelutaito –kurssi, sekä Metallin täydennyskurssi – Työn sisällön kehittäminen. Lisäksi Kuukauden kurssi alkaa lakon aikana.

Liiton keskuslakkotoimikunnan työvaliokunta on linjannut, että
lakkotalojen työntekijät eivät osallistu lakon aikana Murikan kursseille.

Kursseille ilmoittautuneiden lakkotalojen työntekijöiden kanssa sovitaan myöhemmin uusi kurssiaika.

Lisätietoja: koulutuksen toiminta-alue, vaihde puh. 020 77 4001

Lakkolistaan päivityksiä

Listalta poistettiin Outotec (Ceramics) Oy, Patria Oyj, Sandvik Mining and Construction Finland Oy, jotka eivät ole Teknologiateollisuus ry:n jäsenyrityksiä, sekä kaivosyhtiöt Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj, Talvivaara Sotkamo Oy, Pyhäsalmi Mine Oy sekä Agnico-Eagle Finland Oy.

Työtaistelun ensimmäinen vaihe alkaa siis 21.10.2011 klo 6.00 Teknologiateollisuus ry:n 37 jäsenyrityksessä, niiden kaikissa yksiköissä. Käy katsomassa lista:

---
Metalliliiton keskustoimiston työtaistelupäivystys: puh. 020 77 41004. Arkisin kello 8.20-20.00, lauantaisin ja sunnuntaisin kello 8.20-16.00.

Fullmäktige förkastade medlingsbudet – strejken börjar

Fullmäktiges beslut innebär att strejken inleds klockan 6 på fredagsmorgonen 21.10, vid alla verksamhetsställen vid ungefär 40 av Teknologiindustrins medlemsföretag.

De ledamöter som ansåg att medlingsbudet skulle förkastas betonade speciellt att budet innehöll lokala potter samt en engångssumma. Också osäkerheten kring de tre utbildningsdagarna bekymrade.

Också Fackförbundet Pro har förkastat medlingsbudet.

---
Arbetskonfliktjouren vid Metallförbundets kontor: tel. 020 77 41004. Må-fr klo 8.20-20, lö-sö 8.20-16.