7.10.2011 | Uutiskirje 17 2011

Pääluottamusmiehille lähetetyt lakkoluettelot

Ylityökiellon ja lakkovaroituksen piirissä olevien alojen pääluottamusmiehille on to 6.10. lähetetty postitse lakkoluettelot. Mikäli työntekijöille on tiedotettu, että heidän on syytä päivittää tietonsa liiton jäsenrekisteriin sähköisen asioinnin kautta, niin silloin ei enää tarvitse tallentaa lakkoluetteloon samoja tietoja toistamiseen. Huomioitavaa on kuitenkin se, että jäsenille tulee tiedottaa sähköisestä asioinnista. On työntekijän omalla vastuulla päivittää tietonsa joko liiton verkkosivujen kautta tai pääluottamusmiehille lähetettyyn lakkoluetteloon.

Lakkoluetteloihin tulee merkitä toimipaikkatieto eli se, missä kyseinen jäsen on töissä. Luettelot tulee palauttaa ohjeiden mukaisesti liittoon. Tämä on ehdottoman tärkeää, jotta lakkoavustusten maksatusluettelot saadaan lähetettyä työpaikkakohtaisesti oikein.

Muiden SAK:laisten liittojen jäsenten (ei koske Sähköliittoon kuuluvia), jotka työskentelevät toimipaikalla, tiedot tulee listata ohjeiden mukaisesti lakkoluettelon loppuun ja merkitä selvästi mihin ammattiliittoon he kuuluvat.

Lakkoluettelon saatekirje on ohessa pdf-liitteenä.

---
Työtaistelupäivystyksen puhleinnumero on 020 77 41004. Päivystys on auki arkipäivisin kello 8.20–20.00.