Pääluottamusmiehille lähetetyt lakkoluettelot

Tietojen ilmoittaminen liittoon sähköisen asioinnin kautta

Jäseniä kehotetaan päivittämään tilinumeronsa, henkilökohtainen gsm-numeronsa ja henkilökohtaisen sähköpostiosoitteensa liiton jäsenrekisteriin sähköisen asioinnin kautta.

Ohjeet henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen tekemiseen

Mikäli lakko alkaa, on työnantajalla oikeus katkaista luottamusmiehen käytössä oleva, yrityksen omistama sähköpostitili. Tästä syystä kaikkia luottamushenkilöitä kehotetaan päivittämään henkilökohtainen sähköpostiosoite liiton jäsenrekisteriin sähköisen asioinnin kautta.

Myös pelti- ja teollisuuseristysalalle ylityökielto

Neuvottelut pelti- ja teollisuuseristysalan työehtosopimuksesta keskeytyivät tuloksettomina 5.10.2011. Liiton työvaliokunta liittotoimikunnan valtuuttamana on päättänyt, että pelti- ja teollisuuseristysalan sopimusalalla toimeenpannaan ylityö- ja matkustuskielto perjantaista 7.10.2011 kello 12.00 alkaen.

Paperipostina lähetetyt liiton tiedotteet

Tämän uutisen liitteenä olevat liiton tiedotteet on tähän mennessä lähetetty paperipostina ammattiosastoille, luottamusmiehille, työhuonekunnille ja yhdyshenkilöille.

Pääluottamusmiehille lähetetyt lakkoluettelot

Ylityökiellon ja lakkovaroituksen piirissä olevien alojen pääluottamusmiehille on to 6.10. lähetetty postitse lakkoluettelot. Mikäli työntekijöille on tiedotettu, että heidän on syytä päivittää tietonsa liiton jäsenrekisteriin sähköisen asioinnin kautta, niin silloin ei enää tarvitse tallentaa lakkoluetteloon samoja tietoja toistamiseen. Huomioitavaa on kuitenkin se, että jäsenille tulee tiedottaa sähköisestä asioinnista. On työntekijän omalla vastuulla päivittää tietonsa joko liiton verkkosivujen kautta tai pääluottamusmiehille lähetettyyn lakkoluetteloon.

Lakkoluetteloihin tulee merkitä toimipaikkatieto eli se, missä kyseinen jäsen on töissä. Luettelot tulee palauttaa ohjeiden mukaisesti liittoon. Tämä on ehdottoman tärkeää, jotta lakkoavustusten maksatusluettelot saadaan lähetettyä työpaikkakohtaisesti oikein.

Muiden SAK:laisten liittojen jäsenten (ei koske Sähköliittoon kuuluvia), jotka työskentelevät toimipaikalla, tiedot tulee listata ohjeiden mukaisesti lakkoluettelon loppuun ja merkitä selvästi mihin ammattiliittoon he kuuluvat.

Lakkoluettelon saatekirje on ohessa pdf-liitteenä.

---
Työtaistelupäivystyksen puhleinnumero on 020 77 41004. Päivystys on auki arkipäivisin kello 8.20–20.00.

Tietojen ilmoittaminen liittoon sähköisen asioinnin kautta

Osoite on

Liiton jäsenrekisteriin jäsenten tiedot EIVÄT PÄIVITY työttömyyskassan kautta!

Ohjeet henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen tekemiseen

Mikäli ei vielä omista henkilökohtaista sähköpostitiliä, sen voi helposti luoda seuraamalla liitteenä olevia ohjeita.

Myös pelti- ja teollisuuseristysalalle ylityökielto

Toimenpiteet koskevat Metallityöväen Liitto ry:n ja Metalliteollisuudenharjoittajain Liitto – MTHL:n Työnantajat ry:n välistä pelti- ja teollisuuseristysalan työehtosopimusta.

Yrityksissä pääluottamusmiesten on välittömästi informoitava kaikkia työntekijöitä ylityö- ja matkustuskiellosta.

---
Työtaistelupäivystyksen puhelinnumero on 020 77 41004. Päivystys on auki arkipäivisin kello 8.20–20.00.

Paperipostina lähetetyt liiton tiedotteet

Kaikkia vastaanottajia posti ei kuitenkaan ole tavoittanut, joten ohessa kirjeet vielä varmuuden vuoksi pdf-liitteinä.